Наставництво

Наставництво
18.09.24
Круглий стіл «Наставництво на підприємстві: актуальні практики та шляхи розвитку», організований проєктом EdUP, пройшов у Києві на базі Академії ДТЕК. Захід став важливою платформою для обговорення сучасного стану та перспектив наставництва в Україні та світі.
📌Бачення сучасного стану наставництва на робочих місцях представила Яна Кочугура, експертка з навчання на робочому місці проєкту EdUP. Вона представила аналіз нормативно-правової бази щодо наставництва в Україні та підкреслила важливу роль наставників на виробництві, спираючись на результати досліджень. Також експертка поділилася планами проєкту зі створення універсальної програми для наставників, наголосивши, що розвиток наставництва — це стратегічна інвестиція у майбутніх кваліфікованих працівників.
Наталія Стародуб, фахівчиня з дуального професійного навчання, тренер (AEVO), заступниця генерального директора ТОВ «Сферос-Електрон» представила міжнародний досвід наставництва на виробництві, розповівши про важливу роль наставників у процесі професійного розвитку працівників. Вона зазначила:
📌"Наставники у міжнародних компаніях доручають своїм підопічним лише ті завдання, які пов'язані із навчанням, щоб працівники могли зосередитися на розвитку професійних навичок. Наставники також стимулюють ведення записів їхніми учнями про практику і регулярно перевіряють їх для забезпечення якісного освітнього процесу," - Наталія Стародуб, ТОВ «Сферос-Електрон» spheros.electron.ua
Учасники круглого столу обговорили кращі практики наставництва в Україні. Сергій Сильченко, керівник напряму професійно-технічної освіти Академії ДТЕК, презентував результати наставництва:
📌"Основні цілі наставництва у компанії ДТЕК - це підвищення якості підготовки персоналу, забезпечення безпечної та безперебійної роботи, формування відповідального ставлення до праці і компанії у робітників. Наставник у нас — це спеціально навчений працівник, який передає учню знання та навички для оволодіння професією. Його основні ролі: керівник, комунікатор та вчитель", — Сергій Сильченко, Academy DTEK.
Представники будівельної галузі теж поділилися успішними моделями наставництва на виробництві. Олена Гриб з компанії ІБК Девелопмент підкреслила важливість наставництва для інтеграції нових спеціалістів у будівельну галузь:
📌"Ми розпочали формувати систему наставництва в будівельній галузі, яка допомагає розв'язувати актуальні питання. Завдяки знайомству з нормами, стандартами безпеки та адаптації до робочих умов, наставництво стає найефективнішим інструментом інтеграції молодих спеціалістів у професійне середовище."
Світлана Кісь, заступниця директора ДНЗ «Регіональний центр професійної освіти інноваційних технологій будівництва та промисловості», розповіла про вплив наставництва на підготовку кваліфікованих робітників у Харкові:
📌"Наставництво значно впливає на підготовку кваліфікованого працівника, адже воно забезпечує практичну передачу знань та навичок. Прикладом є досвід наставництва на базі підприємства 'Житлобуд-1' у будівельних професіях. Там впроваджується дуальне навчання, і р езультати значно перевищують показники традиційної форми навчання. Практика на виробництві під керівництвом наставника дає кращі результати, адже якість підготовки студентів у дуальній системі є значно вищою, ніж у груп, які навчались за традиційною системою" — Світлана Кісь, Харків.
Представник Міністерства освіти і науки України розповів про роль наставництва як інструменту професійної адаптації на підприємствах. Говорячи про важливість наставництва, Сергій Коваленко, державний експерт МОН, зазначив, що визначення наставництва присутнє в освітніх документах, але відсутнє в трудових нормах. Він також звернув увагу на важливість уніфікації підходів у наставництві:
📌"Важливо розуміти, що бізнеси можуть самостійно виробити власні підходи до підготовки молоді. Але нам потрібно подумати, як ці підходи уніфікувати, щоб створити певну модель наставництва, яку можна було б використовувати для підготовки спеціалістів, необхідних нашій державі", — Сергій Коваленко, держав ний експерт експертної групи з питань управління та державно-приватного партнерства директорату професійної освіти Міністерство освіти і науки України.
Завершенням круглого столу стало активне обговорення, підсумовування та формулювання резолюції. Після офіційної частини учасники мали можливість продовжити спілкування під час неформального нетворкінгу.
###
Проєкт “Публічно-приватне партнерство для поліпшення професійної освіти в Україні” впроваджується за фінансової підтримки Swiss Development & Cooperation - Швейцарської агенції з розвитку та співробітництва, ТОВ “Геберіт Трейдінг”, ТОВ “Сіка Україна” та виконується Swisscontact за підтримки Міністерства освіти і науки України.